برای اینکه مطلب شما بیشتر توسط مخاطبان دیده شود و مورد اهمیت قرار گیرد، لازم است که متن آن را در قالب های نوشتاری صحیحی به کار ببرید.

اگر در رپورتاژ آگهی خود، اصول نوشتاری را به خوبی رعایت نکنید، در واقع وقت و هزینه ای که برای انتشار رپرتاژ آگهی خود صرف کرده بودید به هدر می رود و مخاطب آن را نمی خواند.

برای اینکه رپرتاژآگهی موفقی داشته باشید، بهتر است توصیه کارشناسان بازاریابی محتوا و سئو را مد نظر قرار دهید.

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و موثر، باید مواردی را که در کلاس انشاء آموخته اید را فراموش کنید. زیرا مخاطبان رپرتاژآگهی شما را به صورت جزئی و دقیق نمی خوانند بلکه فقط نگاهی اجمالی به آن دارند. این موضوع را باید از همان ابتدای کار مد نظر داشته باشید و فراموش نکنید.

اگر تصمیم دارید که یک موضوع پیچیده را منتشر کنید، بهتر است که آن را به چندین بخش تقسیم کرده و در چند مرتبه آن را ارائه کنید.

استقبال از سطربندی

وقتی شما می خواهید یک متن سخت و پیچیده را منتشر کنید، باید سطربندی متن خود را به گونه ای تنظیم کنید که فضای سفید و جای خالی در آن زیاد باشد تا مخاطب خسته نشود. همچنین نوشتن پاراگراف ها به صورت کوتاه در حد سه یا چهار جمله باید باشد.

همچنین گاهی بهتر است از پاراگراف تک جمله ای در متن خود استفاده کنید.

تقسیم بندی متن با عناوین فرعی مناسب

دارا بودن یک عنوان مناسب می تواند رپرتاژ آگهی شما را از دیگر متون متمایز کرده و مخاطب را به خواندن آن ترغیب کند. همچنین به کار بردن عناوین فرعی در بین متن، باعث جذب هرچه بیشتر و درگیر شدن مخاطب می شود و سبب می شود که مخاطب متن را تا انتها بخواند. بهتر است عناوینی را انتخاب کنید که در عین جذاب بودن مفید هم باشند. اما باید توجه داشته باشید که هیچگاه در این مورد غلو نکنید. زیرا سبب از دست رفتن اعتبارتان خواهد شد.

تهیه لیست بولد شده

بولد کردن لیست سبب ایجاد جذابیت در متن می شود و مخاطب به سختی می تواند از آن عبور کند.

راهی ساده برای پی بردن به نکات اصلی متن ایجاد می کند.

از قسمت های دیگر متن متمایز است و سبب استراحت دیداری مخاطب می شود.

بولد کردن متن های مهم به صورت راهبردی

اگر می خواهید توجه بیننده به برخی نکات کلیدی متن تان جلب شود، آنها را بولد کنید. اما باید بدانید که استفاده بیش از اندازه و نابجای برجسته سازی، هیچ فایده ای نخواهد داشت و نتیجه آن با بولد نکردن قسمت های دیگر متن تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر بیش از ۲۰ سال سابقه حرفه ای رسانه ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب و کار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار می توانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شماره های ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شماره ی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ و ۰۹۱۹۰۰۲۰۹۶۱ تماس بگیرند.

منبع :
خبرگزاری ایسنا